marți, 19 iulie 2011

Banalul meu

 Lumina pătrunde pe geamul prăfuit.Îmi simt brațul drept cald. Refuz să mă dezbrac.Sunt prea prinsă în gânduri.Coborâm din mașină.
 Îmi duc palmele la frunte.Sudoarea caldă îmi năpădește fața.Mă șterg cu o batistă albă și îmi continui drumul.
 Meditez:Urăsc căldura sau urăsc frigul?
 Îmi răspund:Cred că nici una:vreau să-mi fie frig când îmi e cald și cald atunci când îmi e frig.E simplu!
 Spun:Mai avem mult de mers?
 O voce aspră îmi răspunde:”Mai e,mai e.Și trenul trebuie să ajungă.Hai să ne grăbim.”
 Din nou mă uit la pietre.Apoi mă uit la gardurile caselor.Mă întreb:Oare....cine a inventat gardul?
 Pauză.pe asta nu am spus-o cu voce tare și nu primesc răspuns.
 În curtea unei case văd niște gâște.Mereu mi-au fost antipatice gâștele.
 Înghit în sec și întreb: "Am luat apă?”
 Primesc un răspuns:”Nicio grijă.Hai mai repede că rămâi în urma!”
 Măresc pasul.Din depărtare zăresc și trenul.
 Îmi pun bagajul jos,pe peron.O albină îmi dă târcoale.
 Gândesc:"Poate...nu mă înțeapă azi”
 Trenul se oprește și grăbită pășesc treptele.
 Spun:”Iti mulțumesc pentru timpul acordat.Vorbim când ajung”.Simt:frustrare.
 Nici un răspuns senin.Doar "bine”.
 Mă așez pe banchetă din tren.În compartiment văd o sumedenie de bagaje.Politicos,unul din pasageri îmi face loc pentru valiză.Mă așez și privesc cu coada ochiului în jur.
 Gândesc:”Ce de fețe noi.Ei oare unde merg?”
 Tăcere.Tacticos îmi scot căștile și ipodul.E roz și l-am primit cadou.Zâmbesc.
 Suprind privirea unui copilandru de liceu.
Gândesc:”Oare ei la ce se gândesc în timp ce merg cu trenul?”Încep și eu să mă gândesc la ce s-ar putea gândi ei.Mă uit la fețe și fac o analiză superficială.Nimic nu îmi trezește interesul  în mod special.Îmi văd de muzica mea și de gândurile misogine.
Gândesc:”Mie nu prea îmi plac femeile,ca specie”.Dezvoltare:Au ceva ce mă enervează,ceva ce nu pot explica decât prin €œemoții duse la extreme”.Simt:antipatie.
 Controlorul burtos verifică biletele.E tăiat la un deget și are un leucoplast murdar.Îi întind sceptică biletul.
 Mă uit la ceas.Mai am o oră.
 O duduie gurmandă smulge cu poftă dintr-un covrig.
 Gândesc:”Saraca femeie,pare flămândă”.Simt:compasiune.
 Îmi sună telefonul.Răspund.Simt ațintite 3 perechi de ochi către mine.
 Spun:”Buna,ce faci?” Gândesc:”Inca se uită la mine.Cred că pare să am o discuție telefonică interesantă”.Zâmbesc în colțul buzei.
 Termin conversația și închid.Mă uit în jur.Am un sentiment ciudat,ca și cum aș cunoaște acei oameni. În realitate,nu îi cunosc.Nu am schimbat mai mult de o vorbă  dar au fost în gândurile mele. M-am gândit și la tăietura de pe degetul controlorului,la oboseala de pe fața femeii gurmande,la politețea băiatului ce m-a ajutat cu valiza.Le-am absorbit limbajul mut.Le-am văzut mișcările coordonate de emoții.
 Cobor din tren,îmi aprind o țigară și zâmbesc.Gândesc:”A fost bine azi”
 




             "You should try to see greatness in ordinary things.You’ll be surprised of what you can find”.Me

9 comentarii:

  1. Pai daca scrii pentru tine, atunci scrie intr-un caiet sau ceva si tine-l doar pentru tine nu? Cred ca in momentul in care scrii pentru tine nu faci reclama la blog, nu il arati nimanui pentru ca oricum nu te intereseaza ce cred cei care intra pe adresa ta.

    Si daca tot esti asa scarbita de ideea de a scrie pentru ceilalti, eu zic sa te lasi de scris online si sa incepi sa scrii un jurnal.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Virgula reprezinta inca o mare necunoscuta pentru dumneavoastra, domnisoara "editor" Andreea-Nicoleta Alistar, cat despre inceputul unei fraze cu litera mare , probabil inca nu ai auzit de asa ceva.Apropos, in limba romana s-ar spune corect "sa faci reclama blogului" nu " sa faci reclama la blog" . Dar asa reusesc unii sa concentreze atat de multe greseli in atat de putine cuvinte...
    E interesant cum le place unora sa isi dea importanta mai mult decat ar fi cazul.
    Macar de ai fi citit introducerea cap-coada ca sa intelegi ceva.
    Sau mai bine iti faci un blog in care sa nu postezi nimic . :)) GENIAL!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Dragos In primul rand, de fiecare data cand pun virgula imi apare punct si nu stiu de ce.
    In al doilea rand, se foloseste forma " a face reclama la..." pentru ca in cazul de fata oricum nu suna bine "faci reclama blogului".
    Spui "faci reclama la bere" nu faci reclama "berii sau berei (depinde de cunostintele de gramatica ale fiecaruia).
    In al treilea rand, asta a fost parerea mea. Nu am scris comentariul ca pe o jignire ci mai mult ca o intrebare la care asteptam raspuns de la Cristina.
    In ultimul rand, legat de blogul meu, profilul respectiv a fost creat pentru un proiect la facultate, nu ca sa scriu eu.
    Cam atat.
    P.S. Daca te uiti la comentariul tau, tot cu punct iti apare in loc de virgula.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ma refer la faptul ca apare punct in loc de virgula ci la faptul ca nu apare deloc (ca nu ai pus nimic) ,dar probabil ca si dupa ce ai recitit tot nu ti-ai dat seama ca nu stii sa scrii. Iti sugerezi sa mai incerci....poate te prinzi. Legat de "reclama la blog" ...sunt "fara cuvinte" ...tu chiar crezi ca e corect asa...doar pentru ca si altii mai folosesc la fel de incorect aceasta sintagma.

    RăspundețiȘtergere
  5. In cazul asta iti sugerez sa iti mai pui o pereche de ochelari;) Pentru ca mie imi apar puncte in loc de virgule. Nu ai invatat ca nu se pune virgula inainte de particula "dar"? ;) Hai mai bine sa ne oprim aici. Te las pe tine sa crezi ca e asa cum spui tu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicoleta,in introducerea mea minunata,am precizat ca "nu imi ofera satisfactie faptul ca va place sau nu ceea ce scriu...pe cat imi ofera scrisul in sine".Asta nu inseamna ca obiectivul meu e sa generez pareri.Totusi,in privinta sfatului cu jurnalul iti pot spune ca,desi nu ma intereseaza sa generez pareri,faptul ca le citeste un x sau y ma multumeste.Simplul fapt ca ai dat comentariul asta e un semn ca totusi ai citit cat de cat ce am scris.Nu consider ca sunt ipocrita cand spun ca nu ma intereseaza parerile celorlalti.Ma intereseaza ca CINEVA imi citeste blogul.Promovez pentru ca vreau sa promovez si nu pentru ca vreau sa obtin like-urile cuiva.Atat.E simplu!

    RăspundețiȘtergere
  7. Iar legat de "scarbirea" mea,iti pot spune ca ma simt scarbita de ideea de a transforma scrisul intr-o datorie,un to do thing,pe cand ar trebui sa fie un act de creatie pe care sa il fac de fiecare data cand vreau sau simt nevoia.Spuneam in formularea din antet ca nu vreau sa postez din datorie,pentru cei care imi citesc blogul,ci vreau sa postez pentru ei atunci cand simt asta.Era practic o avertizare ca nu sunt constanta in privinta perioadelor in care postez.
    Ps:Ma repet,imi promovez blogul pentru ca vreau sa il citeasca si altii.Parerile sunt libere dar nu obligatorii

    RăspundețiȘtergere
  8. In legatura cu discutia voastra despre virgule,va pot spune ca:"Se pune virgulă înainte de: dar, iar, însă, ci, precum şi, deci, prin urmare, așadar, în concluzie" ( http://www.scientia.ro/homo-humanus/44-dificultati-ale-limbii-romane/152-reguli-folosire-virgula.html)
    In legatura cu "la blog sau blogului",forma Nicoletei apartine unui dativ arhaic,popular.Nu am gasit precizari cum ca ar fi incorecta,dar este de evitat din exprimari.Nu e incorect gramatical.(punctul 5 : http://ebooks.unibuc.ro/filologie/NForascu-DGLR/la.htm )

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi cer scuze pentru dificultatile cauzate de virgule sau puncte.Sunt fonturile alese de mine si pana ma plictisesc,virgula va mai arata ca un punct :))

    RăspundețiȘtergere