luni, 30 ianuarie 2012

De ce mi-am dorit mereu să fiu bărbat?

 Mă uitam de când eram mică la bunicul meu cum se bărbierea.Mă fascina cum își așeza oglinda pe masă,în unghiul potrivit luminii,cum își scotea trusa cu lame,pămătufuri și alte instrumente.Îl priveam cu admirație cum își dădea cu spumă de ras și apoi cu apa de colonie cu miros de lavandă.Și astăzi l-aș privi la fel.
 Instrumentele sale de bărbierit erau aduse și așezate cu tact pe masă,răsfirate într-un mod ordonat.Oglinda mică și dreptunghiulară stătea agățată într-un cui pe perete,mai putin sâmbăta.Îi fixa piciorușul cu atenție încât să nu alunece de pe masă în timp ce își facea barba.După ce termina și se ridica de la masă își aranja lucrurile la loc cu aceeași răbdare.Oglinda aceea veche și ruginită la capete era simbolul admiratiei mele pentru o rutină frumoasă.
 Bunica mi-a observat interesul față de acest tabiet al bunicului și mă anunța mereu când urma:”Vezi că bunică-tu se bărbierește,i-am pregătit apă călduță.Hai du-te că începe imediat.”
In fiecare dimineață de sâmbătă aveam parte de spectacolul preferat:o activitate banală dar care îmi inspira seriozitate,forță și eleganță.
Nu o mai lungesc mult cu amintirile din epoca mea de aur în postarea asta;am să enumerez doar motivele pentru care mi-ar fi plăcut să fiu bărbat:

 -bărbieritul bineînțeles(nu epilatul cu ceară)
 -țigările din foi,trabucurile(femeile arată ciudat cu ele)
 -pălăriile serioase și paltoanele de toamnă lungi și croite drept
 -mersul legănat în timp ce te uiți la pantofi(bărbaților le dă un aer contemplativ,femeile arată că niște rațe)
 -portofelele cu mai puține buzunare
 -ceasurile cu lănțișor ce se prind de vestă
 -poți fi supererou(fără să îți faci griji legate de menstruație)
 -poți face pipi din picioare
 -poți stă cu picioarele depărtate oricând,oriunde
 -poți fi popă
 -poți râde sincer la remarca unui prieten(gen:”ce freză nașpa ai azi”)
 -conversațiile telefonice cu prietenii durează puțin
 -o pasă proastă se rezolvă cu "hai să bem un pahar”
 -poți fi președinte
 -poți să îți lași mustață dacă vrei
 -poți să greșești în trafic și scapi cu un apelativ:”boule” și nu cu replica:”femeie la volan!cine ți-a dat carnetul tu??”
 -stai mai puțin timp la:shopping,coafor,cosmetică,baie și oglindă...a daa....și la bucătărie
 -dacă cineva uită de ziua ta de naștere,nu o iei personal
 -ridurile și părul cărunt adaugă un aer de maturitate(nu de a "trecută”)
 -îți păstrezi numele de familie 
 -nu prea îți păsa dacă cineva te bârfește
 -poți mânca oricâtă ciocolată făra să fii întrebat dacă suferi de vreo depresie
 -nu ți-e frică de gângănii(most of man)


 Cam atat,so far.Dacă îmi mai amintesc,mai completez lista.Promit!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu